10 Seansta Kilolardan Kurtuldu!

bayan trend - kadınlar için güzellik sırları

Kilolarınızdan keyifle kurtulun.Hayatı boyunca kilolu olan ve birkaç başarısız diyet girişimini sonunda da, böyle mutlu olduğuna kendini kandırmış bir kadınmış Ece. Bir gün tartıda, çocukluk arkadaşıyla arasında 20 kilo fark olduğunu görünce ilk kez korkup soluğu diyetisyen Simge Çıtak'ın yanında almış. "Onu bulmam kolay olmadı çünkü bu konulara hiç kafa yormamıştım" diyor. "Benim gibi 'entel takılan' kadınların kilolarını, giyim kuşamlarını önemsemesi pek hoş karşılanmazdı, hayatta daha ciddi işler vardı..."

Büyük bir yayınevinde editör olarak çalışan Ece böylece, 10 seansta 10 kilo vereceği bir maceraya girişmiş. Uyguladığı beslenme ve NLP programları sayesinde 64 kiloya indikten sonra da başka kadınlar da zayıflayabilsin diye hikâyesini, diyetisyeni Simge Çıtak'la birlikte kitaplaştırmış.
"Nasıl bir ben istiyorum?" sorusu neyi değiştirdi?
3'üncü ya da 4'üncü randevuda diyetisyenim bana bunu sordu. Ve ben, 31 yaşıma kadar nasıl bir kadın olmak istediğimi bilmediğimi anladım. Herkes kendine bu soruyu sormalı. Çünkü ya reklamlarda bize hazır sunulan o plastik kadınlar gibi olmak için çabalıyoruz ya da başka öncelikleri hayatımıza tıkıştırıp kendimizi unutuyoruz. Bedenini ve ruhunu tanımayan mutsuz kadınlar oluyoruz. NLP çalışmamızda, istediğim Ece'nin neye benzediğini çizdim ve sonuca inanamadım. O kadar itmişim ki o görüntüyü, varlığından bile haberim yokmuş.
Beslenme programından gözünüz korktu mu?
"Allah Allah böyle kilo verilir mi?" dedim. Çünkü program önce kafanızdaki yanlış inançları siliyordu. Az yersem kilo veririm, şunu yersem kilo alırım gibi... Tamamen sizin zevkinize ve yaşam şeklinize göre hazırlandığı için de uygulaması kolaydı.
Ne gibi beslenme hataları yapıyormuşsunuz?
Aç değilken yiyordum ve neden yediğimi bilmiyordum mesela. Çalışırken yorulduğumda ara vermek ve bu arayı uzatmak için de yemek yiyormuşum. Şimdi ara verdiğimde bambaşka şeylerle oyalıyorum kendimi. "Sebze dışında ne yesem kilo alırım" gibi yanlış bir kodlamam varmış. Oysa programımda makarna da var, kebap da, alkol de. Sevdiğiniz yiyecekleri tamamen keserseniz, rejim bittiğinde koşarak bunlara geri dönüyor ve kiloları geri alıyorsunuz.

'BEYNİMDE CİPSE FARKLI ANLAM YÜKLEDİM'

Kilo almanıza yol açan yiyecekleri hayatınızdan nasıl çıkardınız?
Aslında her şeyi yiyebilirsiniz ama her gün için belirli haklarınız var. Benimki şöyle: 7 ekmek, 5 et, 4 meyve, 3 yağ, 2 sebze, 1.5 süt. Ama cipsi tamamen hayatımdan çıkardım. Önce cipse yüklediğim anlamı beynimden sildim. Cips kaçamaktır, yasak olduğundan çekicidir. Bu kodlamayı silip yerine "cips makine yağıdır" kodunu yerleştirdim. Besinleri zihnimden uzaklaştıran NLP tekniği sayesinde, artık cips gördüğümde iğrenç bir çürük kokusu alıyorum ve bu yüzden canım hiç cips çekmiyor. NLP bir çeşit ikna tekniği, olaylara ve çevrenizdekilere bakışınızı değiştirip olmasını istediğiniz biçime sokuyor.
Kilo vermek zor mu?
Çok zevkli bir macera. Ama bedeninizin ve ruhunuzun gerçekten ne istediğini tekrar tekrar sormanız gerekiyor. Ece kaç kilo olmak istiyor? Nasıl bir kadın olmak istiyor? Bunu şu an gerçekten yemek istiyor mu? Kulağınızı tıkamazsanız zor değil.
Diyetisyeninizle birlikte bir kitap yazma fikri baştan beri aklınızda var mıydı?
Simge Çıtak, danışanlarının günlük tutmasını istiyor. Ben de neredeyse her şeyi sürekli yazdım. Zorlandığım zamanları, mutlu olduğum ya da çıldırdığım anları kaydettim. Diyetisyenimle beraber okuduk ve gördük ki, yaşadığım süreçleri başkaları da okursa kilo verme sürecinde çok yararlı olur.

Kilo verdim terfi ettim

Yeni Ece ile eski Ece'nin görünümleri farklı. Aralarında başka ne farklar var?
Yeni Ece çok daha mutlu. Daha enerjik, daha seksi, daha sosyal... Artık daha zevkli bir insanım, moda anlayışım çağ atladı. Artık vücudumla vakit geçirmekten kaçmıyorum; onu güzel giysilerle, kremlerle ödüllendirmekten utanmıyorum. Ne kadar da zevkliymiş! Kendi bedeninizde bir şeyi başarmak insanı çok güçlü kılıyor. Eski Ece terfi isteyemezdi, şimdiki Ece istedi ve aldı!

Eşimle seks hayatımız güzelleşti

Eşiniz, arkadaşlarınız "yeni siz"i nasıl karşıladı?
Tahminimden çok daha iyi karşıladılar. Eşim de kiloludur. Eve saçma sapan yiyecekler çok az girmeye başladığından, o da kilo verdi. Birlikte spora başladık. İşten sonra televizyon önüne çökme ritüelimiz azaldı, daha sosyaliz. Kendimi seksi bulup giyim tarzımı oğlan çocuğundan cazibeli bir kadına dönüştürünce, seks hayatımız çok daha güzel oldu.

Diyeti bozacak tek şey korku

"Besinlerden korkmamıza, onları suçlamamıza gerek yok. Ne pasta, ne hamburger ne çikolata suçlu. Yeterli miktarda yersem diyetimi asla bozmazlar. Eskiden bir lokma alınca bir daha yiyemeyeceğim korkusuyla kıtlıktan çıkmışa döner, 'Battı balık yan gider' hissiyatıyla rejimi çöpe atardım. Sonra mutsuzluk, pişmanlık... Oysa yediğimden korkmazsam gücü elime geçiririm; bugün iki kaşık alır, 4-5 gün sonra bir daha yiyebileceğimi düşünüp abartmam. Fazla yemişsem, gün içinde bir başka şeyi azaltırım ve kilo almam. Bu kadar basit."
Paylaşımı beğendiysen diğer sosyal ağlarda duyurabilirsin!

Yorum Gönder

Kullanıcılarla tartışma ortamı oluşturabilir,sorularınıza daha net cevaplar alabilirsiniz.